آشنایی با انواع یقه لباس های زنانه

۴۵ بازديد

یقه بخش مهمی از لباس های زنانه به حساب می آیند که مانند یک قاب دور گردن را در بر می گیرد. از اصلی و آشکار ترین قسمت های استایل هر فرد به حساب می آید به جرات می توان گفت یقه لباس در زیبایی و ظاهر افراد بیشترین اثر را دارد. همچنین علاوه بر ظاهر روی اندام و چهره تاثیر گذار است. به عنوان مثال به کمک یقه ها می توان استایل افراد را چاق تر یا لاغر تر نشان داد از طرفی یقه قسمتی از لباس است که به آن وصل و یا بخشی جدا است که آن را به طور جداگانه به لباس دیگر می توان وصل کرد. داشتن یا نداشتن یقه روی لباس تاثیر چشمگیری بر ظاهر و جلوه لباس می گذارد. هویت بسیاری از لباس ها به طراحی سبک یقه لباس بستگی دارد. همان طور که لباس های شیک و زیبا می توانند شما را خوش استایل کند وجود یقه نا مناسب هم تاثیر منفی زیادی روی ظاهر شما خواهد گذاشت. یکی از دریچه های شخصیت هر فرد می توان به سبک لباس پوشیدن آن ها اشاره کرد. به همین دلیل قبل از انتخاب لباس حتما اصول اولیه را بدانیم. تا بتوانیم به بهترین شکل آن ها را کنار هم ست کنیم. یقه ی لباس ها به اندازه، برش تمیز و دوخت مرتب تاثیر گذار و حائز اهمیت است. 

انواع یقه لباس

در گذشته های دور حدود زمان قرون وسطی از یقه ها به عنوان زینت استایل خود بهره می بردند. در آن زمان یقه ها حکم جواهرات همراه لباس را برای مردم ایفا می کردند. هرچند عوامل مختلفی در موفقیت آمیز بودن طراحی لباس اثر گذار است اما بدون شک یکی از مهمترین بخش های هر لباس یقه است. زیرا یقه می تواند صورت افراد را پوشش دهد و ویژگی های آن را تقویت کند زیرا زمانی که کسی به شما نگاه می کند اولین بخشی که از استایلتان را مشاهده می کند یقه است از طرفی یقه ها تنوع بسیار زیادی دارند که می توان در موقعیت های مختلف از آن ها بهره برد البته ناگفته نماند که همه یقه ها به طور کلی به 4 دسته تقسیم می شوند:

1- مسطح یا تخت

این دسته از یقه ها معمولا ساده، خطی، مسطح و معمولا قرینه هم هستند از طرفی پایه و اساس طرح یقه های دیگر یقه تخت است که انواع یقه های برگردان و ایستاده روی آن شکل می گیرد.

• یقه هفت

به عنوان پرکاربرد و محبوب ترین مدل یقه می توان به یقه هفت اشاره کرد یقه هفت و یا V شکل که اغلب تیشرت ها ها زیادی را با این فرم یقه دیده اید که به آن تی شرت ها به دلیل فرم یقه، تی شرت های یقه هفت می گویند. این سبک تی شرت های یقه هفت برای مردانی که صورت گرد و پهنی دارند بسیار مناسب است زیرا فرم یقه هفت طوری است که سبب می شود تا استایل آن ها را برجسته تر می کند همچنین باعث می شود تا ظاهری باریک و کشیده تر داشته باشند. از طرفی می توانید این سبک از لباس ها را با پیراهن هایی مثل پیراهن فلانل ست کرده و بپوشید.

• یقه گرد

یکی دیگر از یقه های محبوب و پرکاربرد یقه گرد است که به اندازه یقه هفت مرسوم هستند. این نوع از یقه فرمی منحنی و گرد دارد که سبب می شود دور گلو و گردن پوشیده شود. لباس های یقه گرد برای افرادی که صورتی لاغر و استخوانی دارند انتخاب خوبی است زیرا یقه گرد به دلیل فرمی که دارد سبب می شود تا صورت را افراد را گرد و پر نشان دهد. بنابراین پیراهن های یقه گرد یکی از فرم های ایده آل برای افرادی است که اندامی عضلانی دارند. در واقع این سبک یقه سبب می شود تا تمام خطوط بدن منعکس شود نا گفته نماند که جنس و اندامی بودن پارچه حائز اهمیت است اما از نظر انعکاس خطوط بدن برای فرد عضلانی بهترین انتخاب لباس های یقه هفت است.  

• یقه قایقی یا کشتی

این مدل یقه به دلیل شباهت ظاهری آن با بدنه قایق یا کشتی شناخته می شوند به همین دلیل این گونه نام گذاری شده اند. طراحی لباس های یقه قایقی دو خط افقی موازی با انحنای کمی در قسمت پشت و جلوی لباس است. این طراحی سبب می شود تا گردن کوتاه تر و از طرفی صورت گرد و پر نمایش داده شود. این یقه ها بیشتر برای لباس بانوان طراحی می شود. و از انواع یقه لباس زنانه است.

• یقه چهارگوش یا خشتی

این سبک یقه از نظر ظاهری شبیه چهارگوش یا مستطیل است. در طراحی این مدل از یقه ها می توان طبق ویژگی های صورت و گردن زوایای یقه را تغییر داد. افرادی که فرم صورت آنها بیضی و مثلثی است لباس های یقه خشتی گزینه مناسبی می باشد اما افرادی که فرم صورت آن ها چهارگوش یا مستطیلی است گزینه خوبی نیست بهتر است سمت لباس هایی با این سبک یقه نروند.

سبک های دیگری هم هستند مانند یقه دلبری، وای شکل، یقه باز و ... که جزو یقه های مسطح و تخت هستند اما به اندازه این 4 مورد کاربرد ندارند.

2- یقه برگردان

یقه های برگردان دارای دو دسته هستند پایه دار و بدون پایه که قالبان طراحی آن ها بر پایه مدل یقه های گرد و یا یقه هفت شکل می گیرد. سبک این یقه ها طوری است که روی سینه لباس به صورت برگردان قرار طراحی شده است.

- یقه انگلیسی

یقه انگلیسی از نظر ظاهری شبیه به یقه هفت دو تکه است این سبک از یقه به عنوان سنتی ترین مدل رسمی انگلیسی به حساب می آید مشخصه یقه های انگلیسی نقاط عریض تر باز شده یقه هستند که بجای اینکه رو به پایین باشند زاویه آن ها به سمت بیرون است. یقه انگلیسی می تواند کوتاه یا بلند باشند و یا مطابق سلیقه باریک یا عریضتر طراحی شوند. تغییرات قسمت برگردان یقه می تواند روی استایل و ظاهر افراد تاثیر مستقیم بگذارد. یقه انگلیسی برای مردانی که صورتی لاغر و بلندی دارند بسیار شیک و مناسب است.

منبع

https://poshakkohestani.com/blog/%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DB%8C%D9%82%D9%87-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%9F


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.